Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • herodes: "@dzsucseharcos: Viszont a legtöbb ember nem preferálja minden más tényező változatlansága mellett... (2009.02.18. 13:44) Munka
  • herodes: nekem a budapest parade ugyanúgy a bögyömben van, mint a melegfelvonulás. az lenne a szép világ, a... (2008.07.06. 22:29) Már megint vonulnak (a melegek)

Munka

2009.02.14. 21:02 herodes

 

Az Országos Cigány Önkormányzat sajtótájékoztatóján az Info Rádió riportere kérdezi Kolompár Orbánt, az OCÖ elnökét, 2009. február 12-én.
 

Idézet a riportból:

Riporter: - Én beszéltem néhány héttel ezelőtt a borsod megyei cigány vajdával, és ő azt a problémát mondta nekem, hogy hiába a munka, hiába a lehetőségek, vannak olyan tagjai a kissebségnek, akik egyszerűen nem hajlandóak dolgozni. Milyen tapasztalatai vannak?

Kolompár Orbán: - Én úgy gondolom, ha valaki azt mondja magáról, hogy szeret dolgozni, az hazudik. Senki nem szeret dolgozni, csak valaki úgy gondolja, hogy muszáj, és lehetőséget kap [...]

 

Szóval a demokratikusan választott magyarországi roma érdekképviselet elnöke foglalta most össze egy tömör mondatban a véleményét a munkáról. Köszönjük szépen.

A riport teljes terjedelmében meghallgatható az alább linkelt cikk kapcsolódó hanganyagai között:

http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-256963

 

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://herodes.blog.hu/api/trackback/id/tr79943435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.02.18. 10:03:50

A "munka + megélhetés"-t a legtöbb ember preferálja a "munkanélküliség + nyomor"-ral szemben. Viszont a legtöbb ember nem preferálja minden más tényező változatlansága mellett a munkát a pihenéssel szemben. Kolompár ezt a nyilvánvaló tényt rögzíti.

asmodean 2009.02.18. 12:07:50

Akkor én ismerek pár földönkívülit, mert aki szeret dolgozni az ember nem lehet ezek szerint.

ValleyFloydRoad 2009.02.18. 12:32:59

Hát ez a Kolompár eddig is a cigányok szégyene volt, most meg aztán kibújt belőle a "mély valója".
Nem vagyok mindenki, de a senkinél több és elmondhatom, hogy tökre szeretem a munkámat, és úgy egyébként szeretek dolgozni. Ugye munkán nem napi 16 óra Gulágot értünk? Sőt otthon is szeretek dolgozni, főzni, kertet rendbe rakni, úgy általában tenni-venni, nem ülni és panaszkodni.
Mivel védekezik az, akinek a saját udvara rosszabbul néz ki egy disznóólnál, vagy nem képes pár tő paprikát, uborkát, krumplit termelni, vagy virágokat nevelni a kertjében? Viszont mindezt előszeretettel "beszerzi" azoktól, akik ugyanúgy munkanélküliek vagy nyugdíjasok, de mondjuk vannak bizonyos igényeik?

herodes · http://www.gamblers.hu 2009.02.18. 13:44:48

"@dzsucseharcos: Viszont a legtöbb ember nem preferálja minden más tényező változatlansága mellett a munkát a pihenéssel szemben."

Még magamról sem mondanám, hogy változatlan körülmények között a pihenést preferálnám a munkával szemben, pedig általában véve elég lusta ember vagyok.
Most persze, ha egy hétről beszélünk, akkor könnyű ezt mondani, de Kolompár a munkáról általában beszélt, és nem olyan módonm, hogy holnap meg holnapután mit csinálnál szívesebben, söröznél a haverokkal vagy mennél dolgozni?
És én általában véve nem tudnék meglenni munka nélkül, képtelen vagyok elképzelni az életemet hosszútávon semmittevéssel, és ezzel az ismerőseim döntö többsége is így van. Mindemellett persze az is igaz, hogy az ismeretségi köröm nyilvánvalóan nem országosan reprezantatív minta. Persze Kolompár sem az.
süti beállítások módosítása